Főoldal Szakma Marketing Üzlet Üzleti tippek

HTML

Iratkozzon fel blog értesítőre!

Ha megadja az e-mail címét, egyből értesülhet a legfrissebb bejegyzésekről:

Ide írja az e-mail címét:

Feliratkozás után egy e-mailt fog kapni, és a benne lévő linkre kattintva erősítheti meg a feliratkozását.

Blended learning blog

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások. Tapasztalatok, tippek, információk azoknak a nyelviskola vezetőknek, szakmai vezetőknek és nyelvtanároknak, akiket érdekel a blended learning akár tanári, akár üzleti szemmel.

Ha Önnek kérdése van, vagy megosztaná véleményét, tapasztalatait, akkor ide írjon: blendedlearningblog@gmail.com.

Szerzőink:
Szerzőink beköszönnek »

Mi is az a blended learning?

A blended learning az online nyelvoktatás egyik formája. Ez egy "kevert" oktatási forma, amiben a hagyományos, személyes oktatás egészül ki online oktatással.
Bővebben »

A blended learning és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Utolsó kommentek

Friss topikok

"Blended" szemlélet: főszerepben a tanár

2008.08.29. 16:33 Kruzslicz Anita    Címkék: szakmai nyelviskola blended learning

Nemrég egy olyan nyelviskola vezetővel beszéltem, aki a tanulás hatékonyságának növeléséhez bátran használ online eszközt is. Arról van szó, hogy a tanulóinak ajánlott egy online szótanuló programot, és arra bíztatta őket, hogy használják. A siker ilyenkor 2 tényezőn múlik.

A hatékonyság 2 sikertényezője:

  1. Hogy elkezdjék használni, a tanítványoknak el kell fogadniuk azt a tanulási formát, amit egy online eszköz nyújt.
  2. Hogy egy online eszköz tényleg hatékony legyen a tanulás szempontjából, az kell, hogy rendszeresen használják.

Tapasztalatok

Ahogy ez a nyelviskola vezető elmondta, a szótanuló program fogadtatásával nem volt semmi baj. A tanulók örültek az új dolognak, és el is kezdték használni. A kezdeti lelkesedés azonban a legtöbb diáknál alábbhagyott, vagyis igazából csak egyvalaki volt, aki hosszú távon rendszeresen használta a programot. Ő azonban látványosan maga mögött is hagyta a többieket: fél év után is jól emlékezett olyan szavakra, amiket a többiek már rég elfelejtettek.

A módszer tehát bevált, az elfogadtatásával sincs probléma. Amit meg kell oldani az a RENDSZERESSÉG.

Egy hasonló eset: neten található online feladatgyűjtemények

A rendszeresség problémája jelentkezik egyébként akkor is, ha egy nyelviskola olyan weboldalakat ajánl a tanulóinak, ahol ingyenes online feladatokat tudnak megoldani. Ezeket az interaktív, önjavító feladatokat azért szeretik a tanulók, mert azonnali visszacsatolást kapnak az eredményükről, ami fontos motiváló erő. Mégis, a diákoknak csak egy szűk csoportja gyakorol rendszeresen ilyen feladatokkal. Mi lehet a gond?

Kulcs: a tanár

Az az igazság, hogy egy munkafüzettel ellentétben az online eszközök és az online feladatgyűjtemények tényleg élvezetesebbé tudják tenni a gyakorlást - épp az interaktivitásuk miatt. Mindez azonban nem ér semmit tanár nélkül. Mert a tanulók irányítás nélkül elbizonytalanodnak. Egy online feladatgyűjteményben például csak egy halom feladatot találnak, de nem tudják, hogy éppen melyik feladatokra lenne szükségük igazán. És egy idő után a bőség inkább frusztrál, és így szépen elmarad a gyakorlás is. Emellett pedig a diákok el is lustulnak, ha nincsenek követelmények. Csak nagyon kevesen képesek a kitartásra, ha magukra vannak hagyva. Vagyis ahhoz, hogy rendszeres legyen, a gyakorlásnak is kell, hogy legyen tétje.

Egy lehetséges megoldás: "blended" szemlélet

Ha az online eszközöket és az online feladatokat a nyelviskola nem lehetőségként ajánlja, hanem beépíti a tanfolyamokba, akkor továbbra is a tanárok kezében marad az irányítás, aminek (tapasztalatból mondom) a tanulók örülni fognak. A "beépítés" itt azt jelenti, hogy a tanár mondja meg, hogy pontosan mit gyakoroljon online a diák, és emellett ellenőrzi, számonkéri a gyakorlás eredményét. Ilyenkor tehát elkerülhető a rendszeresség két akadályozó tényezője: a diákban nem alakul ki frusztráció és van tétje a gyakorlásának. A "blended" szemlélettel, vagyis az online gyakorlási lehetőségek tanári kontrolljával tehát elérhető a rendszeresség, vagyis növelhető a tanulás hatékonysága. 

5 hozzászólás, szóljon hozzá!





A bejegyzés trackback címe:

http://blendedlearning.blog.hu/api/trackback/id/tr30626752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nóci 2008.08.29. 19:30:27

Nekem bejönnek ezek az online feladat oldalak is, de mondjuk tényleg jó lenne ha a tanárom megmondaná, hogy éppen mit gyakoroljak.

Lala 2008.08.29. 21:31:53

Ez szép és jó, de hol vannak ezek a nyelviskolák?

Kruzslicz Anita 2008.08.30. 10:03:08

Kedves Lala! Én úgy tudom (több nyelviskola vezetővel beszéltem erről), hogy most ősszel fog elindítani több nyelviskola is ilyen blended tanfolyamokat. Nézzen körül, érdeklődjön, és valószínűleg fog találni.

Leiter Jakab · http://leiterjakab.blog.hu/ 2008.09.03. 19:59:07

A blogban mindenhol "blended-learning" formában írjátok a kifejezést, kötőjellel. Miért döntöttetek ezen írásmód mellett? Őszintén szólva, én még sehol nem találkoztam vele kötőjellel.

Kruzslicz Anita 2008.09.04. 12:42:15

Kedves Jakab!
Köszönjük az észrevételt,ezt nagyon elnéztük. Javítjuk is! Még egyszer köszönjük!