Főoldal Szakma Marketing Üzlet Üzleti tippek

HTML

Iratkozzon fel blog értesítőre!

Ha megadja az e-mail címét, egyből értesülhet a legfrissebb bejegyzésekről:

Ide írja az e-mail címét:

Feliratkozás után egy e-mailt fog kapni, és a benne lévő linkre kattintva erősítheti meg a feliratkozását.

Blended learning blog

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások. Tapasztalatok, tippek, információk azoknak a nyelviskola vezetőknek, szakmai vezetőknek és nyelvtanároknak, akiket érdekel a blended learning akár tanári, akár üzleti szemmel.

Ha Önnek kérdése van, vagy megosztaná véleményét, tapasztalatait, akkor ide írjon: blendedlearningblog@gmail.com.

Szerzőink:
Szerzőink beköszönnek »

Mi is az a blended learning?

A blended learning az online nyelvoktatás egyik formája. Ez egy "kevert" oktatási forma, amiben a hagyományos, személyes oktatás egészül ki online oktatással.
Bővebben »

A blended learning és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Utolsó kommentek

Friss topikok

15 tipp, hogyan írjunk hatékony ajánlatot a leendő tanulóknak + bónusz: egy minta-ajánlat

2008.09.26. 17:46 Kruzslicz Anita    Címkék: marketing üzleti hogyan nyelviskola online nyelvoktatás ajánlatadás

Hogyan adjunk vonzó ajánlatot online oktatásra? Ezzel a kérdéssel többször találkoztam olyan nyelviskolák és magántanárok részéről, akik a Lingviconál bérelnek online nyelvoktató rendszert, és kihasználják a cég tanulószerzést segítő szolgáltatását. (Dióhéjban ez a szolgáltatás arról szól, hogy a Lingvico honlapján az online tanulás iránt érdeklődők kitölthetnek egy ajánlatkérő űrlapot, amit e-mail formájában minden Lingvico-használó nyelviskola és magántanár megkap, és ez alapján elküldheti ajánlatát az érdeklődőnek).

Csakhogy nem is olyan egyszerű olyan ajánlatot írni, ami elég ütős és elég vágykeltő ahhoz, hogy az érdeklődőből tényleg tanuló váljon. Lássunk 15 tippet és egy minta-ajánlatot, ami segít hatékonyabbá tenni az ajánlatainkat!

Hatékony FORMA:

1. tipp: Ne legyen túl hosszú a levél!

Próbáljunk csak a legfontosabbakra koncentrálni és hagyjuk a sallangokat, fogalmazzunk tömören! A tanuló infókat keres, ami alapján össze tudja hasonlítani az ajánlatokat.

2. tipp: Használjunk kiemeléseket, és tagoljuk jól a levelet!

Így könnyen át lehet majd nézni. A kiemeléseket gyorsan át tudja futni az érdeklődő, így ha számára érdekes dolgokat talál, van rá esély, hogy részletesebben is áttanulmányozza a levelünket. Gondoljunk bele! Több ajánlatot is kapni fog, így biztosan szelektál. Ha első pillantásra nem átlátható a levél, akkor nem fogja végigolvasni, hiába jó az ajánlatunk.

3. tipp: Ne csatolt fájlban küldjük az ajánlatot!

Mert nem fogják megnyitni. Minden plusz kattintás, ami köztük és az ajánlatunk között van, rontja az esélyeinket.

4. tipp: Egyesével válaszoljunk az ajánlatkérőknek!

Óvakodjunk tőle, hogy (összegyűjtve az ajánlatkérők e-mail címeit) egyetlen levelet küldjünk ki az érdeklődőknek. Ennél lehet még egy fokkal rosszabb is: ha a címzettek egymás e-mail címeit is látják a címzett részben (vagyis nem "titkos másolatban" küldtük).

Hatékony TARTALOM:

5. tipp: Ne tegyünk úgy, mintha zaklatnánk!

Hogy az ajánlatunkat tartalmazó e-mailt ne gondolják spamnek (=kéretlen reklámüzenet), hivatkozzunk az érdeklődő ajánlatkérésére. És persze köszönjük is meg!

6. tipp: Találjuk ki jól a levél hangnemét!

Az ajánlatunk stílusa ne legyen se túl hivatalos, se bizalmaskodó.

7. tipp: Online oktatásról írjunk!

Ne keverjük bele a hagyományos oktatást, ne mutassuk be teljes kínálatunk. Nem egy általános tájékoztatót kért az érdeklődő, hanem ajánlatot online nyelvoktatásra. Nézzük meg, hogyan is néz ki az ajánlatkérő űrlap, és gondoljuk át az ajánlatunkat úgy, hogy ő ERRE akar választ kapni.

8. tipp: Reagáljunk az üzenetére!

Az ajánlatkérésben megjelenik néhány fontos információ a tanuló céljairól (mit szeretne, mennyi időn belül kell eredményt elérnie). Ezekre mindenképpen reagáljunk az ajánlatban (mennyibe kerül, hogyan működik stb.). Ha nincs rá ajánlatunk, akkor inkább ne is pazaroljuk az idejét valamilyen általános ajánlat olvasásával. Azzal csak magunkat hozzuk rossz helyzetbe. Mert ha üzenetet is ír valaki, pl. hogy neki pontosan mire van szüksége, akkor már komolyak a szándékai, és esetleg később megkereshetjük egy ajánlattal. De ha az első benyomás rossz, akkor nem fogja érdekelni.

9. tipp: Írjunk árat az ajánlatba!

Hiszen ezért ajánlat! Rosszul gondoljuk, hogy ha nem írunk árat, akkor tovább érdeklődhet irántunk. Az ár egyszer úgyis kiderül, csak lehet, hogy addig már többször is kapcsolatba kerültünk – vagyis még nagyobb lesz a csalódása bennünk, ha feleslegesen áldozta ránk az idejét.

10. tipp: Ne csak a kapcsolatfelvételről szóljon az ajánlat!

Nem elég, ha a levelünk csak az elérhetőségeinket tartalmazza, és arra biztat, hogy az érdeklődő vegye fel velünk a kapcsolatot. Hiszen ő már felvette. Ajánlatot kért. És egyébként is, mi oka lenne felvenni velünk a kapcsolatot, ha semmi közelebbit, érdekeset nem tudott meg. Miért áldozna ránk több időt?

11. tipp: Ajánljunk neki kötelezettségek nélküli próbát!

Az online oktatás még nem annyira elterjedt, hogy már az ajánlatra könnyű szívvel rábólintson valaki (hiszen tudja, mire számíthat). Bár a hagyományos oktatás is lutri az elején. De erre találták ki a próbaórákat. Itt is ajánljunk fel próbaórát, próbafeladatot, hogy megismerje, milyen így tanulni. És persze ezt minden kötelezettségtől mentesen tudja igénybe venni! 

12. tipp: Csábítsuk el már az elején!

Az érdeklődőből még nem biztos, hogy azonnal ügyfél (tanuló) is lesz. Mindig csak az adott cél lebegjen a szemünk előtt. Mi az ajánlatadás célja? Hogy továbbléphessünk. Például az érdeklődő jelentkezzen egy próbaórára. Hogy nagyobb esély legyen erre (hogy aztán tovább "puhítsuk"), adjunk valamennyi kedvezményt, ha mondjuk 5 napon belül válaszol az ajánlatunkra. Ha kedvezményt adunk, mindenképpen legyen határidő is. Sőt ezek már a levél tárgyába is kerüljenek be!

13. tipp: Írjuk le pontosan, mi a következő lépés!

Az érdeklődő lássa, hogy mi következik. Így átláthatóbb lesz számára a folyamat, és jobban fog bízni bennünk.

14. tipp: Tegyünk fényképet az ajánlatba!

Rögtön feldobja a levelet, ha fényképet teszünk be magunkról a levélbe. (Ez a honlapunkról sem hiányozhat!) Így személyesebbé tehetjük az ajánlatunkat és növelhetjük az érdeklődő bizalmát. Csak semmi szégyenlősség!

15. tipp: Tegyük be az online nyelviskolánkra mutató linket a levélbe!

Itt több információt is talál, és akár azonnal jelentkezni is tud egy próbaórára a Jelentkezési űrlapon keresztül.

+ 1 tipp: Készítsünk sablon-ajánlatot!

Készítsünk sablonlevelet az ajánlatadáshoz, amit aztán az aktuális kéréshez igazíthatunk. Ezt a sablont érdemes módosítani is, és a visszajelző, vagy jelentkező tanulók számán mérni az ajánlatunk hatékonyságát. Mindig csak 1 dolgot módosítsunk a sablonon. Ha emelkedik a tanulószám, akkor folytassuk a módosítást, ha pedig csökken, akkor álljunk vissza az egyel azelőtti verzióra és valami mást változtassunk meg.  

Minta-ajánlat

Fontos, hogy mindenki saját magára szabott ajánlatot készítsen. Mégis jó, ha látunk egy mintát, amiben a tippek "életre kelnek". Ezért lássunk most egy mintát ajánlatra. Lehet ötleteket meríteni, és megírni a saját sablon-ajánlatunkat!

Nagyításhoz kattintson a képre!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Önnek mi az, ami beválik, amikor ajánlatot ad? Használja már valamelyiket a fenti tippek közül? Ossza meg velünk tapasztalatait!

Szóljon hozzá!





A bejegyzés trackback címe:

http://blendedlearning.blog.hu/api/trackback/id/tr20683375

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.