Főoldal Szakma Marketing Üzlet Üzleti tippek

HTML

Iratkozzon fel blog értesítőre!

Ha megadja az e-mail címét, egyből értesülhet a legfrissebb bejegyzésekről:

Ide írja az e-mail címét:

Feliratkozás után egy e-mailt fog kapni, és a benne lévő linkre kattintva erősítheti meg a feliratkozását.

Blended learning blog

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások. Tapasztalatok, tippek, információk azoknak a nyelviskola vezetőknek, szakmai vezetőknek és nyelvtanároknak, akiket érdekel a blended learning akár tanári, akár üzleti szemmel.

Ha Önnek kérdése van, vagy megosztaná véleményét, tapasztalatait, akkor ide írjon: blendedlearningblog@gmail.com.

Szerzőink:
Szerzőink beköszönnek »

Mi is az a blended learning?

A blended learning az online nyelvoktatás egyik formája. Ez egy "kevert" oktatási forma, amiben a hagyományos, személyes oktatás egészül ki online oktatással.
Bővebben »

A blended learning és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Utolsó kommentek

Friss topikok

Hétfői üzleti tippek: Bejárósok mint lehetséges ügyfelek

2008.10.05. 14:55 Kruzslicz Anita    Címkék: marketing üzleti nyelviskola blended learning üzleti tippek

Ez egy sorozatindító bejegyzés lesz, és mivel ez egy új sorozat első darabja a blogon, ezért mesélek kicsit a tervekről is. A Pénteki linkajánló mellett ez az új sorozat – reményeink szerint – inspirációt ad majd a nyelviskolája marketingjéhez. Ezentúl minden hétfőn és szerdán egy-egy üzleti tippel jelentkezünk, legyen az egy konkrét ötlet új szolgáltatás bevezetésével kapcsolatban, vagy rámutatás egy (talán) még kihasználatlan lehetőségre az ügyfélszerzésben, és még sok minden más. Ami közös, hogy bármelyik tipp új lökést adhat az üzlethez.

Ajánlom hát olyan nyelviskola vezetőknek és marketingeseknek, akik új lehetőségeket keresnek a nyelviskolájuk felpörgetéséhez, vagy egyszerűen nyitottak az új dolgokra.

Ennyit bevezetőül, lássuk akkor a mai tippet, ami egy lehetséges ügyfélcsoportról szól, a bejárósokról.

Lehetséges célcsoport: bejárósok

Ha adott lenne, de még nem számoltunk a bejárósokkal mint célcsoporttal, vagy már számolunk velük, de valahogy nem működik a dolog, akkor itt az ideje, hogy közelebbről megnézzük, mit is kezdhetünk ezzel a célcsoporttal.

Mi az, hogy célcsoport?
A meglévő és lehetséges ügyfeleket bizonyos közös jellemzők alapján különböző csoportokként gondolhatjuk el. Ezek a célcsoportok.

Példák célcsoportokra:

  • lakossági-vállalati,
  • gyerek-felnőtt (a gyerekeket és a felnőtteket is persze több csoportra bonthatjuk még),
  • a tanulók célja szerint: nyelvvizsgázó-érettségiző-szintentartó-szaknyelvet elsajátító stb.,
  • stb.

Miért jó, ha célcsoportokban gondolkodom?

  • Könnyebb átgondolni a sajátosságaikat, hogy milyen igényeik/problémáik vannak.
  • Egyszerűbb kifejezetten nekik szóló megoldást kitalálni (ha már tudjuk az igényeiket/problémáikat).
  • Könnyebben és hatékonyabban szólíthatjuk meg őket (honlapon, hirdetésben stb.), mint ha mindenkihez akarnánk szólni.

Kinek lehet fontos ez a célcsoport?

  • Nagy vonzáskörzetű kisvárosban működő nyelviskolák.
  • Megyeszékhelyen működő nyelviskolák.
  • Nagy vonzáskörzetű városban működő nyelviskolák, ahol sok középiskola és munkahely van.

Mi jellemzi a bejárósokat? (igények-problémák)

  • Fontos számukra a buszindulás, hiszen ahhoz kell alkalmazkodniuk.
  • Nehéz velük időpontot egyeztetni. Egy bejárós számára, akinek még az óra után haza is kell jutnia, nem biztos, hogy megfelelnek azok az óraidőpontok, amik egy helybéli tanulónak jók.
  • Nem biztos, hogy hetente több órára el tudnak jönni, egyszerűen nem tudják megoldani (épp az előbbi probléma miatt).

Mit ajánlhatunk a bejárósoknak?

A bejárósoknak ajánlhatunk olyan tanfolyamokat, amiknél kevesebb alkalommal kell eljönniük a nyelviskolába. Ilyenkor az otthoni gyakorlás nagyon fontos lesz, és megtehetjük, hogy az órai munka egy részét is áthelyezzük otthonra. Erre kifejezetten jók a blended alapú tanfolyamok.

1. Ajánlhatunk olyan blended tanfolyamot, ami részben hagyományos órákból, részben interneten keresztül megtartott órákból áll. Így például csak kéthetente kell bejönniük a nyelviskolába, a köztes héten pedig a tanáruk internetes órát tart nekik.

2. Ha mégis megmaradnánk a hagyományos tanfolyami órák mellett, akkor szervezhetjük a blended tanfolyamot úgy is, hogy kevesebb órát tartunk számukra, és az otthoni gyakorlásra nagyobb hangsúlyt fektetünk. Például több online gyakorló és házi feladatot adunk nekik otthonra, mint a helybeli tanulóknak általában.

3. Tarthatunk intenzív (bentlakásos, hétvégi) tanfolyamokat számukra. Ilyenkor is fontos lesz, hogy a ritkább találkozások között is foglalkoztassuk őket, hogy ne essenek ki a gyakorlatból. Ehhez is jók a rendszeres online feladatok.

Hogyan kommunikáljuk az ajánlatunkat?

Nevezzük nevén a célcsoportunkat, kifejezetten őket szólítsuk meg. Írjuk a szórólapra, a plakátra, a honlapra, hogy kifejezetten a bejárósok számára van megoldásunk. Nekik szól, speciálisan az ő igényeikre van szabva az ajánlatunk. 

Hogyan érjük el a bejárósokat?

  • Busz- és vonatpályaudvarokon, megállóhelyeken (plakát, szórólapozás).
  • Iskolákban, nagy létszámú munkahelyeken (plakát, szórólapozás).
  • Honlapon keresztül.
  • Helyi/régiós újságokon keresztül, amit sokan olvasnak a vonzáskörzetben is (hirdetés).
  • Iskolaújságokban (hirdetés).

Szóljon hozzá!





A bejegyzés trackback címe:

http://blendedlearning.blog.hu/api/trackback/id/tr38697291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.