Főoldal Szakma Marketing Üzlet Üzleti tippek

HTML

Iratkozzon fel blog értesítőre!

Ha megadja az e-mail címét, egyből értesülhet a legfrissebb bejegyzésekről:

Ide írja az e-mail címét:

Feliratkozás után egy e-mailt fog kapni, és a benne lévő linkre kattintva erősítheti meg a feliratkozását.

Blended learning blog

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások. Tapasztalatok, tippek, információk azoknak a nyelviskola vezetőknek, szakmai vezetőknek és nyelvtanároknak, akiket érdekel a blended learning akár tanári, akár üzleti szemmel.

Ha Önnek kérdése van, vagy megosztaná véleményét, tapasztalatait, akkor ide írjon: blendedlearningblog@gmail.com.

Szerzőink:
Szerzőink beköszönnek »

Mi is az a blended learning?

A blended learning az online nyelvoktatás egyik formája. Ez egy "kevert" oktatási forma, amiben a hagyományos, személyes oktatás egészül ki online oktatással.
Bővebben »

A blended learning és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Utolsó kommentek

Friss topikok

A nyelvoktató rendszer mint a jelenléti órákat összekötő híd

2008.11.25. 19:43 BHajnal    Címkék: szakmai blended learning

Már többször szóba került, hogy a blended learning kurzusok sikerét vagy sikertelenségében illetően döntő szerepe van a munkánkat támogató nyelvoktató rendszernek, amelyet használunk. Egy korábbi begjegyzésben részletesen leírtam, milyen egy nyelvtanár szemszögéből az optimális online nyelvoktató rendszer. Többször írtam már arról is, hogyan lehet egy ilyen rendszert a házi feladatok online megoldatására használni, most pedig arról írok egy konkrét példán keresztül, hogyan lehet egy ilyen rendszert úgy használni, hogy mint egy híd, összekösse egymással a hagyományos jelenléti órákat.

Mit jelent az online óraelőkészítés?

A házi feladatok online megoldása mint lehetőség nem az egyetlen módja a jelenléti órák online kiegészítésének, hiszen egy nyelvoktató rendszer az egyes órák anyagának előkészítésére is jól használható.

A hallott szövegértés vagy olvasott szövegértés feladatokat általában elő szoktuk készíteni. Ez az előkészítés hagyományosan az órán zajlik és magába foglalja például a szöveg megértéséhez szükséges, korábban már tanult nyelvtani anyagok vagy szókincs aktiválását, átismétlését. Ha ezt a lépést az online rendszerben készítjük elő, akkor az órán lerövidül az szöveghallgatás / szövegolvasás előkészítéséhez szükséges idő.

Hogyan tehetjük ezt meg?

Például úgy, hogy a nyelvoktató rendszerünkbe olyan feladatokat készítünk, amelyek a tanulóinkat asszociációs játékra hívják fel. Megadhatunk egy címet, egy képet, egy zenerészletet vagy egy szófelhőt -- a forma lehet változatos, viszont az fontos, hogy kapcsolódjon az órán feldolgozandó anyag témájához. A tanulóknak nincs más dolga, mint a feladat (vagy feladatok) szövegdobozába beírni azokat a szavakat vagy kifejezéseket, amelyek az adott címről, képről stb. eszébe jutnak. Ezután a tanár megnézi ezeket a feladatokat és a legjobb, legtalálóbb asszociációkat (vagy akár mindet - ez az anyag bőségétől függ) kiírja például egy fóliára, amit a jelenléti óra kezdetén feltéve az írásvetítőre kezdi - illetve folytatja - az anyag előkészítését.

Szóljon hozzá!





A bejegyzés trackback címe:

http://blendedlearning.blog.hu/api/trackback/id/tr53788392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.