Főoldal Szakma Marketing Üzlet Üzleti tippek

HTML

Iratkozzon fel blog értesítőre!

Ha megadja az e-mail címét, egyből értesülhet a legfrissebb bejegyzésekről:

Ide írja az e-mail címét:

Feliratkozás után egy e-mailt fog kapni, és a benne lévő linkre kattintva erősítheti meg a feliratkozását.

Blended learning blog

Blended learning az elméletben és a gyakorlatban, avagy mi ez, mire jó, hogyan csinálják mások. Tapasztalatok, tippek, információk azoknak a nyelviskola vezetőknek, szakmai vezetőknek és nyelvtanároknak, akiket érdekel a blended learning akár tanári, akár üzleti szemmel.

Ha Önnek kérdése van, vagy megosztaná véleményét, tapasztalatait, akkor ide írjon: blendedlearningblog@gmail.com.

Szerzőink:
Szerzőink beköszönnek »

Mi is az a blended learning?

A blended learning az online nyelvoktatás egyik formája. Ez egy "kevert" oktatási forma, amiben a hagyományos, személyes oktatás egészül ki online oktatással.
Bővebben »

A blended learning és a blog támogatója:

Hirdetés

Hirdessen az interneten 20 Ft-tól!
Jelenjen meg mindazoknak, akik a neten az Ön termékét vagy szolgáltatását keresik, már 20 Ft/kattintás-i áron.

Utolsó kommentek

Friss topikok

A blended learning indítás lépései, gyakorlati tanácsokkal 1. rész

2008.09.07. 18:45 BHajnal    Címkék: üzleti hogyan nyelviskola blended learning

Ha blended learning indítását tervezzük, vagy gondolkodunk róla, akkor jó tudni, hogy mikre kell gondolni a bevezetéskor, mik azok az első lépések, amiket meg kell tennünk, mi az az út, ami elvisz a működő blended tanfolyamokig. Blended learning indításhoz ugyan nincs tuti recept, de van néhány olyan lépés, amit nem hagyhatunk ki, ha sikert akarunk elérni.

Megpróbálom sorba rendezni ezeket a lépéseket és néhány olyan gyakorlati tanácsot is adok hozzájuk, ami segíteni fog a bevezetésben, ha átgondolja és kicsit magára szabva alkalmazza őket.

Ha blended learninget szeretnénk indítani el kell döntenünk, mi vele a célunk, hogyan akarjuk ezt nyújtani, hogyan illesztjük be az online gyakorlást a tanfolyamokba, és hogyan hirdetjük. Ezen kívül be kell szereznünk hozzá a megfelelő eszközt, össze kell raknunk egy csapatot, kell egy felelős is, aki koordinálja majd a munkát, és ki kell találnunk, hogyan szervezzük meg a munkát. Nézzük meg alaposabban ezeket!

Vegyük komolyan!

Ez az első tanácsom. A blended learning egy új lehetőség a nyelviskolánknak, lehet, hogy kitörési pont lesz számunkra, bánjunk is vele úgy. Ez nem egy rövid távú dolog, és nem éri meg a befektetett munkát, ha nem fordítunk rá kellő figyelmet. Akkor inkább el se kezdjük.

Hosszú vagy rövid távú cél?

Ezt el kell döntenünk. Mert ez sok mindenre hatással lesz, a koncepció kitalálásától az árképzésen át a marketingig. Rövid távú célon azt értem, hogy rövid távon akarunk valamiből hasznot, ezért egy meghatározott időn belül megpróbáljuk lekaszálni a piacot, aztán elfelejtjük a dolgot.

A blended learning nem ez a műfaj. A blended formájú tanítás lehetőséget jelent arra, hogy idővel akár a nyelviskolánk védjegyévé váljon, vagyis a tanulók emiatt válasszák a nyelviskolánkat. De ehhez először is fel kell építeni, meg kell ismertetni a tanulókkal, és aztán a koncepciót és a szolgáltatást tovább kell fejleszteni, tökéletesíteni. Ez egy hosszú távú dolog, legalábbis így érdemes csinálni.

Ne szaladjunk előre: fokozatosan díszítsünk fel a karácsonyfánkat!

Egy blended formájú tanfolyam lényege, hogy a tanulók a személyes, tanfolyami órák mellé online kiegészítést kapnak. Ez az online kiegészítés több minden lehet. Lehet, hogy csak a házi feladataikat kapják a diákok online formában, lehet, hogy a személyes órák mellé alkalmanként live-online órákat is beiktatunk. De akár teljesen át is alakíthatjuk a jelenlegi tanfolyamokat, megváltoztatva az órák és az online gyakorlás arányát (például lecsökkentjük az óraalkalmakat és az online gyakorlás nagyobb arányú lesz).

Ahogy egyre jobban belemélyedünk, számtalan ötletünk lesz a blended formájú oktatásra. De nem érdemes sietni. Persze nem arról van szó, hogy vissza kell fognunk az ötleteket, de jó, ha van egy határozott koncepciónk arra, mit fogunk elsőként nyújtani, mint blended learning, mert így egyszerűbb lesz végigvinni nekünk és a kollégáinknak is. Aztán, ha elindultunk, már sokkal egyszerűbb lesz ezt az alapot fokozatosan tovább bővíteni, új dolgokat hozzáilleszteni.

Ez olyan, mint a karácsonyfa díszítés. Egy fenyőfát már néhány dísszel karácsonyfává változtathatunk, és minél több díszt teszünk fel rá, annál gazdagabb lesz. De már az elején, azzal a néhány jól elhelyezett dísszel is karácsonyfa volt. Blended learning indításkor is elég, ha egy szerényebb, de kerek szolgáltatást tudunk nyújtani.

Találjuk ki a koncepciót!

A fentiek alapján most már kitalálhatjuk, milyen formájú blended tanfolyamokat akarunk elsőként bevezetni. Érdemes a legegyszerűbb koncepcióval kezdeni, ami nem bolygatja meg a kialakult tanfolyamokat, így ezek egyszerűen átalakíthatók blended learning tanfolyamokká. Ebben az esetben ugyanabban az ütemben és módon haladunk az órákon, a tanulók pedig online feladatokat kapnak háziként, vagy gyakorláshoz.

Opcióként vagy a tanfolyamba beépítve?

El kell döntenünk, hogy a tanfolyamok mellé, opcióként adjuk az online gyakorlást, vagy beépítjük azt a tanfolyamokba. Ha hosszú távban gondolkodunk, és a bevezetés alatt tényleg azt értjük, hogy bevezető időszak, akkor minél több diákkal érdemes megismertetni a blended tanulási formát. Mivel nem ismerik, ki kell próbálniuk, hogy képet alkothassanak róla. (Egy kérdőívtől nem leszünk okosabbak, egyszerűen azért, mert nem tudják, miről is van szó, így releváns válaszokat sem várhatunk a kérdéseinkre.)

Érdemes tehát valódi blended tanfolyamokat indítani, vagyis olyanokat, amikbe be van építve, alapvető részük az online gyakorlás. Azt is mondhatnám, hogy érdemes minél több ilyen tanfolyamot meghirdetni (különböző nyelveken és szinteken), de ezt befolyásolhatja az is, hogy hányan tanulnak nálunk azon a nyelven, azon a szinten. Így inkább azt tanácsolnám, hogy az elején válasszuk ki azokat a nyelveket, szinteket, ahol a legtöbb tanulónk van, és ezeket indítsuk el blended formában.

Hogyan árazzunk?

A tanfolyamokba beépítés érinti az árképzést is. Egyrészt a beépítés azt jelenti, hogy nem kell külön beárazni a tanfolyami órákat és az online gyakorlást. Ez egyszerűbb, átláthatóbb a tanulóknak is, így szívesebben próbálják ki.

Másrészt, ha az első időszakban a megismertetés a fő cél, akkor érdemes megfontolni, hogy nem emeljük emiatt a tanfolyamok díját, hanem ezt pluszként adjuk (és kommunikáljuk!) a jelentkezőknek. Így sokkal többen jelentkeznek majd rá, vagyis többen ismerik meg. (És azt se feledjük, hogy az online feladatokat, amiket ezekhez a tanfolyamokhoz elkészítünk a későbbi tanfolyamoknál, a következő szemeszterekben is használni fogjuk, tehát akkor már nem lesz velük munka és költség.)

Használjuk ki a blended learninget a marketingben!

Mivel a hagyományos tanfolyamokhoz hasonlóan a blended tanfolyamoknál is a helybéli vagy a környéken élő tanulókra számítunk, ezért a reklámozásukban ugyanazokat az eszközöket használhatjuk, mint eddig a hagyományos tanfolyamainknál (szóróanyag, plakát, honlap, stb.). Azt azonban hangsúlyoznunk kell, hogy ezeknél online kiegészítést kapnak a diákok, és le kell írnunk azt is, hogy ez mit jelent.

De nemcsak a blended tanfolyamokat lehet hirdetni, hanem magáról a nyelviskoláról is érdemes úgy beszélni az anyagokban, hogy valami különlegeset, mást tud nyújtani a diákoknak. Így a blended learning figyelemfelkeltőként is használható az egész nyelviskola marketingje szempontjából.  

Szóljon hozzá!





A bejegyzés trackback címe:

https://blendedlearning.blog.hu/api/trackback/id/tr29652614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.