Régebben, amikor nyelviskola vezetőkkel beszéltem, az online nyelvoktatás említésére sokan reagáltak úgy, hogy „nem érdekel, mi személyesen oktatunk”, vagy „mi a kommunikatív oktatásban hiszünk”.
Jó lecke volt. Azóta, mikor először beszélek egy nyelviskola vezetővel vagy szakmai vezetővel, kezdetben nem is ejtem ki, hogy „online nyelvoktatás”, inkább körülírom, hogy én mit is gondolok alatta.
Ön mire gondol, ha azt hallja: online nyelvoktatás?
És Ön MELYIK formájára gondol az online nyelvoktatásnak?
Nézzen meg ehhez egy összehasonlítást.
Az online nyelvoktatás formái
Online nyelvoktatás formái | Jellemzője | Online rész aránya | Tanári kontroll | Tanár jelenléte |
Távoktatás (mondhatjuk hagyományos e-learningnek is) | A tanuló önállóan tanul (a jobbik eset, ha egy tanár a háttérből segítséget nyújt, vagyis a tanuló nincs magára hagyva). | 100% | Változó | Nincs |
Live-online oktatás | Tantermi órák áthelyezése az internetre. Online zajlik a teljes tanulás (órák tanárral, önálló gyakorlás). | 100% | Van | Van (szinkron, live-online jelenlét) |
Blended learning | A tanulók bejárnak a nyelviskolába az órákra, a házi- és gyakorló feladataikat online kapják, és/vagy live-online konzultációkat vehetnek igénybe. | Változó | Van | Van (személyes jelenlét) |
Az online nyelvoktatás tehát lehet személyes.
A blended learning oktatásnál pedig megmarad a személyes jelenlét is, az online rész pedig kiegészíti, erősíti a hagyományos (tantermi) oktatást. Az otthoni önálló gyakorlást is a tanár irányítja és kontrollálja azáltal, hogy ő állítja össze, jelöli ki az online házi- és gyakorló feladatokat. Ráadásul, ha a tanár a házi és a gyakorlás eredményeit, a tanulók által elkövetett hibákat előre meg tudja nézni, akkor az órára is jobban tud készülni. Ha a tanfolyamhoz live-online konzultációs alkalmak is vannak, akkor pedig lehetőség van az egyéni problémák orvoslására is.
Utolsó kommentek