Azok a nyelviskola vezetők, akik most ősszel indítják el blended learning tanfolyamaikat a kereskedelem egyik régi, bevált módszerét használják ki. Ez a bejegyzés a blended learningnek arról a tulajdonságáról fog szólni, ami nemcsak megkönnyíti a bevezetését, de lehetővé teszi azt is, hogy a blended formát marketingfogásként használja egy nyelviskola.
Új és nem új
A blended learning egy elég érdekes dolog. Abban az értelemben, hogy új dolog is, meg nem is. Egy blended learning tanfolyam nem új, abban az értelemben, hogy a tanfolyami órák ugyanolyanok, mint eddig. Nem változik sem a bejárás az órákra, sem a tanár, sem a tananyag, sem semmi más. Ez az, amiért egyszerűbb a blended learning bevezetése, mint más új dologé, hiszen a tanulók nem idegenkednek tőle, mint az új dolgoktól általában. A tanulók tudják milyen egy tanfolyam, hogyan működik, mit várhatnak tőle. Vagyis alapvetően a blended formájú tanfolyam sem új számukra.
A blended learning tanfolyamoknak viszont a hagyományos tanfolyamokhoz képest van egy újdonság értéke is, amit egy nyelviskola jól ki tud használni, hiszen marketingerővel bír. Hiszen ő a hagyományos tanfolyamhoz egy PLUSZ dolgot ad a tanulóknak, akik hozzá iratkoznak be.
A „csomagolás” technika
A nyelviskola vezetők, akik most ősszel indítják el blended learning tanfolyamaikat, nem véletlenül bíznak abban, hogy ezzel több tanuló fog jelentkezni a tanfolyamaikra. (És ha belegondolunk, ugyanazokra a tanfolyamokra várnak több jelentkezőt, amiket a múlt szemeszterben is indítottak, csak most ezeket blended formában kínálják.)
Ezek a nyelviskola vezetők ugyanazt a technikát használják, ami a kereskedelemben már bevált. Gondoljon csak azokra a termékekre, amikhez valamilyen más termék van hozzácsomagolva. Az ember elmegy a boltba a kedvenc kávéjáért, de aztán inkább azt választja, ami mellé kap még valamit: egy szép kávéscsészét, egy doboz kávétejport. Egy nyelvtanuló is azt a nyelviskolát fogja választani inkább, ahol a tanfolyam mellé valami más is van "csomagolva", egyszerűen mert valami plusz dolgot kap más nyelviskolák tanfolyamaihoz képest.
Persze a valódi sikerhez nem elég csak elindítani a blended tanfolyamokat. Ezt a "csomagot" kommunikálni is kell. Vagyis látványosan meg kell jelennie a nyelviskola kínálatában, szolgáltatásai közt. Hogy ebben a nyelviskolában blended tanfolyamok vannak. Hogy ez egy olyan nyelviskola, ahol alapként jár a tanfolyamokhoz az online gyakorlás lehetősége. Hogy itt többet kap a tanuló, mint más nyelviskola tanfolyamain. Mert ez az igazság.
Utolsó kommentek