Sok nyelviskola választja a specializálódás helyett a több lábon állást. Elsősorban azzal érvelnek, hogy így innen is bejöhet néhány tanuló és onnan is – és csak így tudnak megélni a piacon. Én alapvetően nem értek egyet ezzel az érveléssel. (Egy párhuzammal élve: csak gondoljunk a fák metszésére. Bár nem vagyok szakértője a témának, azt azért tudom, hogy az egyik ok, amiért ezt csinálják az az, hogy gazdagabb terméshozamot érjenek el. Vagyis először ritkítani, visszanyesni kell, mert így több jut a néhány "kiválasztottra", amik aztán ezt meg is hálálják.)
De mi van akkor, ha mégis a gazdag szolgáltatási paletta mellett döntünk? Hogyan lehet ezt jól kihasználni?
Ha már sok szolgáltatásunk van, akkor a beleölt idő-pénz-energia, és főként a megtérülés szempontjából nem kerülhetjük meg annak a kérdésnek a megvizsgálását, hogy ezek a szolgáltatások tudják-e SEGÍTENI egymást. Hiszen ha például egy tanulójának már eladott valamit (részt vett egy tanfolyamon), akkor nagyobb esély van rá, hogy másvalamit is Önnél vesz igénybe - vagyis egy főre esően több bevétele lehet. A lényeg, hogy ne csak egy csomó szolgáltatása legyen, hanem ezeket próbálja összekötni egymással és így bemutatni a tanulónak.
Hogyan tudják segíteni egymást a szolgáltatásaink?
Talán Ön is egyetért azzal, hogy a szolgáltatások úgy tudják segíteni egymást, ha kiegészítik egymást, vagy az új szolgáltatás egy már meglévőhöz kapcsolódik.
- A szolgáltatások összekapcsolására, egymást kiegészítésére jó példa, amikor a nyelviskola egyben nyelvvizsgahely is, vagyis a tanuló helyben tudja letenni a nyelvvizsgát is.
- Kiegészítésre példa a blended learning is, amikor a tanfolyami órák mellé online gyakorlási lehetőséget ad, többet kínálva ezzel egy hagyományos tanfolyamnál.
- Vagy a céges nyelvoktatás esetében ilyen, amikor egy tanfolyam közben vagy utána lehetőség van valamilyen készségfejlesztő tréninget is elvégezni (például a telefonálás vagy a prezentáció témakörében).
- A tanfolyamokhoz, a zárásuk után kapcsolódhat online szintentartás is, amikor is időről-időre önjavító feladatokat kap a tanuló, így maga is ellenőrizni tudja a tudását, vagy akár alkalmanként tanári segítséget is igénybe vehet live-online konzultáción.
A kombinálás nem elég: "csomagoljunk"!
Azonban fontos, hogy a kombinálás mégcsak az első lépés.
Azt vettem észre, hogy sok nyelviskola szolgáltatásai jól kombinálhatóak, mégsem használják ki ezt a lehetőséget. Mert nem elég, ha ott vannak ezek a szolgáltatások a kínálatban. Ezt kommunikálni is kell, egyértelmű, "kész" megoldásokat mutatni a tanulónak.
Például, ha nálunk tanult, akkor ajánljuk a tanulónak a szintentartás online módját, ecsetelve az előnyeit, hogy így már nem kell eljárnia a nyelviskolába, mégis formában tudja tartani a megszerzett nyelvtudását. A szintentartást ajánlhatja neki a tanára a tanfolyam során (hiszen benne már megbízik), de akár kínálhatjuk csomagban is, hogy a tanfolyammal együtt ezt is megkapja.
Ezzel egyrészt megkönnyítjük a tanuló választását, másrészt folyamatos kapcsolatban maradunk a tanulóval, így nagyobb valószínűséggel választ bennünket egy következő tanfolyamnál, harmadrészt pedig azoktól a nyelviskoláktól is megkülönböztethetjük magunkat, akiknek van ugyan egy csomó szolgáltatásuk, de nem tudnak velük bánni.
Utolsó kommentek