Az Ön nyelviskolája melyik városban működik?
És ez első pillantásra látszik a honlapján is?
A mai Szerdai üzleti tippek egy olyan hibáról szól, amit tudtán kívül számos nyelviskola elkövet a honlapjával, és ami miatt valószínűleg sok érdeklődőt veszítenek el nap mint nap – még azelőtt, hogy egyáltalán kapcsolatba kerültek volna velük. Most 3 tippet olvashat, hogyan kerülheti el ezt a hibát.
A munkám során sok nyelviskola honlapját néztem már meg, és azt tapasztaltam, hogy nagyon soknál szó szerint kutatni kell az információ után, hogy mégis hol, melyik városban működik a nyelviskola. Mivel én nyelviskolákkal foglalkozom, ezért ki is kutattam (sokszor végül egy eldugott oldalon találtam meg). De ha egy érdeklődő nyelvtanulóról van szó, akkor ő nem fogja megtenni ezt a szívességet a nyelviskolának.
Mi az, amit az elsők között néz meg a honlapunkra látogató?
A honlapra látogatónak fontos tudnia már első ránézésre is, hogy egyáltalán relevánsak lehetnek-e számára a honlapon található információk (csak ebben az esetben fogja tüzetesebben átnézi a honlapunkat), és a relevancia egy nyelviskola esetében elsődlegesen a helyen dől el. Hiszen az internetező bárhol élhet az országban, épp ezért számára csak akkor leszünk egyáltalán érdekesek, ha mi is ugyanabban a városban (vagy még megközelíthető közelségben) vagyunk.
Hogyan tegyük egyértelművé, hol is van a nyelviskolánk?
1. Írjuk ki a címünket a főoldalra!
Első lépésként nézzük meg a honlapunkat, és (ha még nem így van) válasszuk ki azt a helyet a főoldalon, ahová feltesszük a nyelviskola pontos címét. Fontos, hogy rögtön szembe tűnjön, épp ezért már az sem túl jó megoldás, ha csak a honlap alsó részén valahol jelenik meg (pl. a láblécben), amihez már gördítenie kell a honlapunkra látogatónak. A legjobb tehát valahol a honlap tetején-közepén elhelyezni a címünket.
2. Legyen a honlapunkon Elérhetőség oldal!
Érdemes (ha még nincs) egy Elérhetőség oldalt is feltenni a honlapunkra, ahol ugyancsak megjeleníthető a címünk. De fontos, hogy ez nem helyettesítheti a főoldalon elhelyezett címünket, mert egy honlap akkor hatékony, ha minél kevesebb kattintással tudja elérni a számára fontos információkat az érdeklődő.
3. Használjuk ki a title-t!
Ne felejtkezzünk el a title-ről sem (magyarul: címsor, de mivel ezt a szót másra is használjuk, ezért az angol elnevezést használom). Ide is írjuk be, vagy írattassuk be a honlapkészítővel a várost, ahol a nyelviskolánk működik.
Mi az a title és miért fontos?
- A title egyrészt a honlap megnyitásakor a böngésző fejlécében jelenik meg.
Mint itt:
- Másrészt a title (és a hozzá kapcsolódó leírás) jelenik meg a keresők találati listájában is, ha kidobja a kereső a honlapunkat. Az internetezők számára ez fontos információ ahhoz, hogy egyáltalán érdemes-e rákattintaniuk épp a mi honlapunkra a 231872 találat közül. (Vagyis, ha azt a városnevet látják meg a title-ben, ahol ők laknak, akkor az már egy számukra releváns honlap lesz, és meg is nézik.)
Így néz ki a title a találati listában:
- Harmadrészt a title a keresőknek is fontos, mert ezek a keresőszóhoz legjobban illő találatokat dobják ki. Sőt, eszerint rangsorolják a találatokat, így ha egy megfelelő szó van a title-ben, a honlapunk jobb helyezést fog elérni a találati listában is. (Például valaki beírja keresőszónak, hogy nyelviskola és Pécs, akkor a pécsi nyelviskolák – feltéve, ha a Pécs szó bent van a title-ben – a találati lista elején fognak megjelenni.)
Utolsó kommentek