Ezen a héten a linkajánlóban a nyelviskolai marketinghez ajánlok két blogbejegyzést. Az első egy talán látszólag könnyű, de valójában nem is olyan egyszerű műfajhoz, a sajtóközlemények "csomagolásához" ad 10 praktikus tanácsot. A második bejegyzés a marketing egy fiatal ágához kapcsolódik: a közösségi hálók (mint az IWIW, MySpace stb.) marketinges felhasználásához nyújt segítséget. A linkajánló utolsó darabját az olasz konyha szerelmeseinek ajánlom.
A jó sajtóközlemény 10 ismérve
Mikor lehet szüksége egy nyelviskolának sajtóközleményre? Például, amikor új szolgáltatást vezet be (például a blended learninget), vagy valamilyen akciót, versenyt hirdet meg. A publicitás mindenképpen hasznos a nyelviskolának. Ehhez persze alapvető, hogy legyen miről hírt adni. De ha ez meg is van, még mindig ott a nehézség, hogy hogyan tudjuk ezt úgy "csomagolni", hogy meg is jelenjen.
10 tanács sajtóközlemény íráshoz, amivel túljuthatunk az első szűrőn, az újságírón. (A következő szűrő az olvasóközönség. De ez már úgyis a híren múlik.)
http://karma.blog.hu/2008/09/17/a_jo_sajtokozlemeny
Melyik közösségi háló állítható a marketingünk szolgálatába?
A közösségi hálókban (amilyen például az IWIW is) az a jó, hogy egy helyen nagyon sok és sokféle embert el lehet érni. Persze marketing szempontból nekünk nem mindenki lesz fontos. Ha például inkább a fiatalabb korosztályt célozzuk meg, akkor az idősek, akik nem tartoznak a célcsoportunkba, kevésbé lesznek érdekesek. Hogyan lehet akkor jól felhasználni a sok embert tömörítő közösségi hálókat? Először is, mindenképpen ki kell választanunk, hogy melyik közösségi háló állítható legjobban a céljaink szolgálatába.
Szerencsére, ha közelebbről megnézzük, akkor a közösségi hálók sem egyformák. De hogy sikeresen bevonjuk őket a marketingbe, ahhoz fel kell ismernünk ezeket a különbségeket (kik tartoznak oda, milyen a nő és a férfi arány, inkább a fiatalabb korosztály csoportosul egy közösségben vagy az idősebbek és így tovább). Ezek alapján aztán jobban ki tudjuk választani a számunkra "hasznosabb" közösségi hálót, ahol érdemesebb akár hirdetnünk, akár valamilyen akcióra felhívást közzétennünk.
Ha gondolt már arra, hogy felhasználja a közösségi hálókat a marketingjében, akkor mindenképpen hasznos lehet ez a bejegyzés, mert elvégezte helyettünk a munka első részét.
4 hazai és 3 külföldi közösségi háló különbségei - demográfiai szempontból.
http://www.rabbitblog.hu/2008/10/02/a-kozossegi-halok-kozonsege/
Olasz-magyar tésztaszótár és néhány tésztafőzési praktika
Én oda vagyok az olasz ételekért! Már az olasz ételnevek olvasásától is összeborzongok: panini, bruschetta, canelloni, ciabatta... Mondjuk az olasz ételekből is, nálam a tészta viszi a prímet. De ebben ott nincs hiány!
Azonban az igazi olasz tésztának megvannak a maga főzési szabályai. És az sem mindegy, mihez milyen tésztafélét választunk (sajnos, itthon igen szűkös a választék).
Tésztafőzés olasz módra, egy kis tésztatörténelem és 87(!) olasz tésztaféle.
http://www.pecsiujsag.hu/index.php?p=article&aid=3644
Utolsó kommentek